spcer przy zabytkowych murachW dniach 18-20.08.2021r. postanowiliśmy zawitać na Jurę Krakowsko- Częstochową.

Wycieczkę zaczęliśmy, jak większość osób wybierających się w te strony, od zwiedzania Bazyliki Jasnogórskiej w Częstochowie. Wizyta na Jasnej Górze dała okazję nie tylko do zadumy i modlitwy ale i do poznania historii tego miejsca oraz spaceru murami obronnymi i podziwiania eksponatów muzealnych z okresu Potopu Szwedzkiego.

Trzydzieści kilometrów dalej przenieśliśmy się jeszcze o krok dalej w historii Polski. Odwiedziliśmy ruiny Zamku w Olsztynie, będące wapienną pamiątką z okresu panowania Kazimierza Wielkiego.

Spacer na zamek przywołał wyobrażenia o średniowiecznych trudach pieszej wędrówki i obfitował
w piękne widoki na rezerwat przyrody „Sokole Góry”.   Pomimo bardzo napiętego harmonogramu wycieczki mieliśmy czas na odpoczynek na zielonej polanie, na rynku oraz na zakup pamiątek. Pierwszy dzień, pełen wrażeń, zakończyliśmy pysznymi burgerami jedzonymi w miejscowości Złoty Potok.

Drugi dzień spędzaliśmy na szlaku w Rezerwacie Parkowe. Mieszkańcy mogli zobaczyć jaskinie, słynne wapienne ostańce: Diabelskie Mosty, Brama Twardowskiego… oraz napić się wody jurajskiej prosto ze źródła. Na szlaku wszyscy byli bardzo dzielni i chętni do pomocy innym.

Po wspólnym obiedzie ruszyliśmy nad Wartę.

W nowym miejscu zorganizowaliśmy prawdziwy biwak. Byliśmy zakwaterowani na polu namiotowym, w domkach letniskowych i urządziliśmy wspólną kolację. Mieszkańcy dziarsko obierali ziemniaki, piekli kiełbaski a pani psycholog pokazała nam jak zrobić regionalne danie - kociołek zwany pieczonkami. Było dużo dokładek!

Rano urządziliśmy wspólne śniadanie - jak to na biwaku królowały na nim konserwy turystyczne.

Po takim śniadaniu każdy miał ochotę na spacer, w poszukiwaniu najpiękniejszych ujęć leśnych i widoków na rzekę w całej okolicy.